Julesklas: verslag van de eerste volle schoolweek
Taalactiviteiten:
- Kennismaken met elkaar, de juf en Jules
- Kennismaken met de speelhoeken en afspraken aanbrengen
- Jules heeft schildergerief mee. Waarnemen en functie van het schildergerief
- Waarnemen van de boekentassen: kleur/sluitingen….
- Verhaal adhv prentenboek: Saar gaat naar school
- Waarnemen van de inhoud van de boekentassen: benoemen en alles op de juiste plaats leggen
Denkactiviteiten:
- Ledigen van de boekentassen adhv de foto’s: Alles wordt op de juiste plaats gelegd
- Kenteken herkennen: kastje voor de boekentas, kapstok voor de jasjes
- Plaatsbepalingen met de boekentas: zet de boekentas……
- Groot/klein: sorteer de voorwerpen bij de grote/kleine boekentas
Muzo:
- Experimenteren met dikke wasco en ecoline: Het hart voor aan de deur en het hart voor de aanwezigheidskalender
- Experimenteren met verf op nopjesplastiek: er wordt een afdruk genomen met ons heen-en weerkaftje
- Handafdruk voor op ons heen-en weerboekje
- Poppenspel: Jules wil in de klas komen wonen. Voorstellen van alle liedjes die in de loop van de dag aanbod komen.
- Vlakschilderen met de verfrol: we maken een boekentas
- Tiktakspel ivm het thema
- Bewegingsverhaal: ik ga naar school
Godsdienst
Thema: Kom erbij
- samen op de foto
- kringspel: Wie komt bij mij?
- Poppenspel: Jezus zoekt vrienden
- Foto’s van de peuters worden bij Jezus gehangen
Hoekenverrijking:
- Boekenhoek: boekjes ivm het thema
- Bewegingsruimte: glijbaan, wipjes, draaimolen
- Boekentasjes met harde boekjes
- Tafelmateriaal