Julesklas: verslag van de eerste volle schoolweek

Ann Depuydt/ september 8, 2017

Taalactiviteiten:

  • Kennismaken met elkaar, de juf en Jules
  • Kennismaken met de speelhoeken en afspraken aanbrengen
  • Jules heeft schildergerief mee. Waarnemen en functie van het schildergerief
  • Waarnemen van de boekentassen: kleur/sluitingen….
  • Verhaal adhv prentenboek: Saar gaat naar school
  • Waarnemen van de inhoud van de boekentassen: benoemen en alles op de juiste plaats leggen

Denkactiviteiten:

  • Ledigen van de boekentassen adhv de foto’s: Alles wordt op de juiste plaats gelegd
  • Kenteken herkennen: kastje voor de boekentas, kapstok voor de jasjes
  • Plaatsbepalingen met de boekentas: zet de boekentas……
  • Groot/klein: sorteer de voorwerpen bij de grote/kleine boekentas

Muzo:

  • Experimenteren met dikke wasco en ecoline: Het hart voor aan de deur en het hart voor de aanwezigheidskalender
  • Experimenteren met verf op nopjesplastiek: er wordt een afdruk genomen met ons heen-en weerkaftje
  • Handafdruk voor op ons heen-en weerboekje
  • Poppenspel: Jules wil in de klas komen wonen. Voorstellen van alle liedjes die in de loop van de dag aanbod komen.
  • Vlakschilderen met de verfrol: we maken een boekentas
  • Tiktakspel ivm het thema
  • Bewegingsverhaal: ik ga naar school

Godsdienst

Thema: Kom erbij

  • samen op de foto
  • kringspel: Wie komt bij mij?
  • Poppenspel: Jezus zoekt vrienden
  • Foto’s van de peuters worden bij Jezus gehangen

 

Hoekenverrijking:

  • Boekenhoek: boekjes ivm het thema
  • Bewegingsruimte: glijbaan, wipjes, draaimolen
  • Boekentasjes met harde boekjes
  • Tafelmateriaal
Share this Post