Appels en peren en nog zoveel meer…
- De kleuters konden fruit kopen en verkopen in het fruitkraampje..
- Het fruit sorteren, uitstallen,…
- We kleuren de peren groen en de appels rood.
- In de speelweide gingen we de perenbomen bekijken.
- We verzamelen gevallen vruchten en andere materialen uit de natuur.
- We maakten een natuurmandala.
- We genoten van de heerlijke herfstlucht en vielen als een peer op de grond.
- Op kalkpapier schilderen we strepen in geel en groen. De juf knipte een peer uit. De kleuters kleven de peer op en schilderen een steel aan de peer. We leren ook een versje “Dag dik peertje,…”
- We stempelen peren.
- Als ons werkje droog was, tekenen we de steel en de kroon aan de peer.
- We schilderen een appel.
- Met de blinddoek proeven we het verschil tussen een appel en een peer. Kan jij raden wat je vriend je geeft? Is het een stukje appel of een stukje peer?
- We tellen tot 2. Zo leggen we elk twee appels of twee peren in de mand…
- We plakken evenveel appels in de mand.
- In de hoekjes leggen we het fruit op de juiste plaats zoals op de voorbeeldfoto.
- We rijgen door de gaatjes van de appel.
- Met Ineke spelen we het Boomgaard spel van HABA. De kleuters tegen de raaf…
- Samen maken we een zoete appelmoes…
- Ons dessertappelmoesje is klaar…
- Dit waren de helpers deze week…
- Smakelijk iedereen…
De afgelopen twee weken waren fruitige weken. Naast de vele creatieve werkjes, leerden we een liedje, sneden we een appel en peer open (we observeren en benoemen),telden we elke dag de soorten fruit die we in ons doosje meenamen naar school en in de godsdienstige momentjes, werkten we rond het verhaal ‘Appelwangen’, hoe kunnen we elkaar helpen, oplossingen zoeken voor kleine obstakels,…
Komende week werken we rond heksje Mimi.