Mijn nieuwe vriendjes

Ann Depuydt/ januari 11, 2019

Taalactiviteiten:

*We verkennen de klas en herhalen de klasafspraken per hoekje

*Waarnemen van het gezicht van Jules/ eigen gezicht in de spiegel waarnemen en benoemen van de verschillende delen

*Tekenen van een gezicht adhv een versje

*Waarnemen van de kentekens en associëren met het juiste kindje

*Verhaal: Wil jij mijn vriendje zijn?

 

Denkactiviteiten:

*Sorteren van de inhoud van de schooltas in de juiste mand

*Jas en schooltas op de juiste plaats brengen adhv hun kenteken

*Kleurenspel: spring op het juiste kleurtje

*Wie zit er onder het laken verstopt?

 

Muzo:

*Nieuwe peuters:

-Handafdruk voor op ons heen – en weerschriftje

-Stempelen met kwasten: het mapje voor ons heen en weerschriftje

-Inkleuren van een appel voor de aanwezigheidskalender

-Experimenteren met wasco en ecoline (een ballon voor als ze jarig zijn)

-Stempelen met ballonnen en verfdotters (de kroon voor als ze jarig zijn)

 

*Schilderen binnen de vorm + kleven van neus/ogen/mond en haar (1ste kls)

*Experimenteren op de lichtbak(nieuwe pts) / een gezichtje tekenen (oudste peuters)

*Experimenteren met lijm en verf (nieuwe pts) / Gezichtje tekenen adhv het versje (oudste peuters)

*Tiktakspel ivm het thema nieuwe vriendjes

*Aanbrengen van lied en dansje: zoveel vriendjes bij elkaar

 

Godsdienst:

*Welkom: Joepie, we hebben nieuwe vriendjes in onze klas

*Welkom: Kennismakingsspelletje met de bal: ik rol de bal naar….

Kennismakingsspel: we knuffelen een vriendje als de muziek stopt

*Welkom: Wie komt er bij mij? Knuffelspel met de juf bij het horen van hun naam

*Welkom: Jezus houdt van de kinderen

 

Hoekenverrijking:

*Puzzelen: gekke gezichten

*Puzzelen: hang de neus/mond en ogen op de juiste plaats

*Magneetfiguren om popjes te maken

*Blokkenhoek: grote duploblokken

*Puzzels tot 6 stukken

Share this Post