Leerstof: 23 maart tot 27 maart

Birgit Van Houcke/ maart 21, 2020

Beste ouder(s)

Dit zijn de te maken oefeningen voor volgende week. Nogmaals verwacht en hoop ik dat de kinderen deze oefeningen zullen maken, zo kunnen we leerstofachterstand voorkomen.
Iedere week stuur ik de verbetering door via e-mail. Deze mag u op het einde van de week verwachten. Zo kan uw kind de gemaakte oefeningen verbeteren of kunt u als ouder deze samen met uw kind verbeteren.

Moet-taakjes week van 23/03 tot 27/03:

  • target 8, les 6, getallenkennis: pg. 7
    • opfrissing kenmerken van deelbaarheid:
      • een getal is deelbaar door 2 als het laatste cijfer een 0 of een even cijfer is (2, 4, 6, ..)
      • een getal is deelbaar door 4 als de laatste twee cijfers nullen zijn of een getal vormen dat deelbaar is door 4
      • een getal is deelbaar door 5 als het laatste cijfer een 0 of een 5 is
      • een getal is deelbaar door 10 als het laatste cijfer een 0 is
      • een getal is deelbaar door 100 als de laatste twee cijfers nullen zijn
      • een getal is deelbaar door 25 als de laatste twee cijfers nullen zijn of een getal vormen dat deelbaar is door 25 (25, 50, …)

 

  • target 8, les 6, bewerkingen: pg. 22 (oefening 1 en 2)
    • opfrissing breuken optellen en aftrekken:
      • zie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=5U2DlTM7ru8
      • Bij het optellen en aftrekken wordt eenzelfde principe toegepast. Eerst moeten beide breuken op een gelijke noemer staan (gelijknamige breuken), daarna kan je optellen of aftrekken.

 

  • target 8, les 14, bewerkingen: pg. 33
        • opfrissing cijferen (delen met natuurlijke getallen)
          • Werk netjes.
          • Let op bij het noteren van de rest! Kijk waar de komma staat!
          • Neem de komma mee in het quotiënt (uitkomst deling).

 

  • target 8, les 3, meten en metend rekenen: pg. 41 (oefening 1, 2 en 3)
    • Hieronder ziet u een voorbeeldtabel voor de oppervlakte- en landmaten. Ik raad aan om deze tabel te gebruiken wanneer er maateenheden moeten omgezet worden.

 

  • remediëringsfiche Frans (contact 9-12): nummer 21, 22, 23

 

  • pg. 364 taalbeschouwing (los bundeltje die je meekreeg)
    • Hierbij een overzicht van de verschillende tekstsoorten:

Mag-taakjes:

  • woordenschat/ grammatica contact 9 tot 11 Frans herhalen (mondeling/schriftelijk)
  • oefeningen op Kweetet
  • oefeningen op Bingel
  • tekeningen maken
  • kaartje maken voor grootouder(s)
  • spelen in de tuin
  • gezelschapsspel spelen
  • knutselen

Alvast bedankt voor uw medewerking!

Groetjes

Juf Birgit

Share this Post