Joepie, het is zomer (deel 1)

Ann Depuydt/ juni 21, 2020

De voorbije week werd vooral gewerkt rond het verhaal van Jules die een zandkasteel maakte.

Hieronder kunnen jullie lezen wat we in de klas deden.

Taalactiviteiten:

*Verhaal: Jules en het zandkasteel

*Reconstructie van het verhaal adhv prenten: Jules en het zandkasteel

*Waarnemen van zand

*Waarnemen van strandgerief

*Taalspel adhv afbeeldingen: ik ga naar zee en ik neem…. mee (afbeeldingen benoemen)

*Digitaal verhaal: Anna met opa en oma naar zee

 

Muzische ontwikkeling:

*Experimenteren met zand en lijm: een zandkasteel knutselen

*Samen dansen

*Liedje ivm het thema

*Krullenbol: ronde bewegingen uitvoeren met  wasco: ‘zon, zon, ronde zon’ op het ritme van de muziek

 

Denkactiviteiten: 

* Wat is er verdwenen: 3 voorwerpen ivm het thema – 1 voorwerp wordt weggenomen

 

Verrijking in de hoeken:

*Zandtafel met zandbakgerief

*Schelpen om vormen te beleggen

*Plasticine met opdrachtkaarten

*Associatiespel: Anna gaat op reis

*Bouwhoek: maak een kasteel met planken en buizen

 

We vierden ook de kinderen die tijdens de coronatijd jarig waren.

Lander, Amber, Ylivana, Mylo, Kobe en Elif.

Ook Odette mocht 3 kaarsjes uitblazen.

Voor allen een dikke proficiat

Share this Post