Mmm, lekkere ijsjes!

Shana Degryse/ juli 1, 2020

Mmm, lekkere ijsjes!

De laatste weken voor de zomervakantie hebben we ingevuld in thema ijsjes. Wat was dat een groot succes bij de kleuters. We hebben heel wat geknutseld, gewerkt en gespeeld rond ijsjes. Lezen/kijken jullie even mee?

  • Waterijsjes maken: Knippen van stroken papier (Motoriek)
  • Mobiele ijswagen maken door snippers te scheuren (Fijne motoriek)
  • Bollen ijs tekenen (Schrijfmotoriek)
  • Chronologisch rangschikken van een ijsje die smelt in de zon (inzicht in tijd)
  • Evenveel bollen ijs kleven op het hoorntje zoals het getalbeeld (Tellen)
  • Luid/stil met instrumenten en de ijscoman (muziek)
  • Reuze-ijsje maken door mengen van verschillende kleuren bruin (Beeldwerk)
  • Ijsje eten: Wij mochten geen waarneming doen van ijsjes. Maar de school had een traktatie voorzien voor de kleuters die jarig waren in de corona-tijd en voor de kleuters die in de zomer jarig zijn. De ijsjes pasten perfect in ons thema. Ze vonden het allemaal heerlijk!
  • Hoekenverrijking: Ijsjeskraam: Het leren herkennen van smaken en ijsjes maken volgens voorbeeld.
  • Hoekenverrijking: Zandbak met ijsjes. De handeling leren kennen om mooie bollen ijs te maken.
  • Verhaal: Anna in de zomer
  • Waarneming: digitaal filmpje ‘Hoe worden ijsjes gemaakt in de fabriek?’

Groetjes van de juffen uit de Karelklas

Share this Post